oszczędny ups-Koszty energi elektrycznej

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Sun 16 Sep 2007 - 11:31:14 MET DST

Witam
Ostatnio miałem troche problemów z prądem i wymienili mi licznik energii
elektrycznej na taki nowy elektroniczny. Mrygająca dioda informuje o
zużyciu... i dało mi to do myślenia. W domu mam 2 kompy, wiec wziąłem
miernik i zacząłem mierzyc ile co prądu zużywa. Ku mojemu zaskoczeniu,
przeciatny pecet konsumuje mniej niz 200w -czyli nie tak dużo.
Niestety rozczarował mnie ups, blisko 70w podczas pracy, i 30 w wyłączony.
Własciwie to ups jest mi juz nie potrzebny, ale przyzwyczaiłem sie do
luksusu i bezpieczenśtwa, zero problemów spowodowanych krótkimi
zwarciami. W upsie tylko klika przekaźnik albo migaja same diody, ja
wiem ze w tym momencie (bez upsa) najprawdopodobniej byłby reset....
zastanawiam sie czy nie kupic jakiegos malenkiego upska takiego na 3
minutki i tyle. Pytanie czy któryś z producentów podaje pobór energi w
stanie spoczynku i podczas pracy.

ToMasz

PS
Ups to apc smart 1200

Dla ciekawosci podam wyniki pomiarów paru urządzen
ostatnia kolumna to waty