Re: P4 mobile - nie obsługiwany ?

Autor: pp <pp_at_pp.pp>
Data: Fri 14 Sep 2007 - 10:18:16 MET DST

> To zależy bardziej od składającego komputer, niż od samych
> części.

Jak to ?

> Ciężkie warunki. Chyba jedynie VIA Epia spełnia. Albo mobilne
> odmiany Core 2 Duo lub Athlona 64. Teoretycznie możesz spróbować
> ze zwykłym Core 2 Duo (ew. Athlonem 64) z obniżoną częstotliwością
> zegara albo zablokowanym mechanizmem zmiany częstotliwości na jednej
> z niższych wartości.

Wolałbym coś starszego, tańszego, co już zdążyło stracić na wartości.
Nie potrzebuję najnowszych części. Szkoda pieniędzy.

> PS. Pamiętaj, że pobór mocy przez procesor nie jest wartością
> stałą i zależy od obciążenia obliczeniowego.

Ale chyba poniżej 70% maks. poboru mocy nie uda się zejść przy małym
obciążeniu procesora ?

Przeglądałem część "Power dissipation" dla różnych procesorów, ale nie
znalazłem tam takich informacji. Podają chyba tylko dla maks. obc.

> Ależ robi. W końcu po to też przejął ATI, żeby sprzedawać
> chipsety ATI pod własną marką.

Ale to jednak w rzeczywistości ATI a nie AMD. W czym ATI jest lepszy od
np. nVidii ?

> Nad P4 w ogóle się nie zastanawiaj.

Dlaczego ?