neostrada,dsl - jakie urządzenie ?

Autor: Adam Rękar <adamrekar_at_op.pl>
Data: Sat 08 Sep 2007 - 11:41:18 MET DST

cześć,
znajomy mnie prosił abym mu kupił router wifi do jego nowo załozonego
internetu,
przyszedłem zobaczyłem, że chyba ma neostradę bo do linii telefonicznej ma
podłączony,
modem SpeedStream 4100, a z niego idzie skrętka sieciowa do komputera,
trzeba wpisać adresy ip/bramy/maski/dnsy w ustawieniach lokalnych na
komputerze i internet działa.
więc żeby ograniczyć ilość urządzeń pomyślałem że kupię modem/router/wifi w
jednym,
wybór padł na D-Linka DSL 624T, ale po podłączniu i wybraniu konfiguracji
(jest też opcja "stałe adresy IP,brama,DNS") nie chciał działać, jak
zadzwoniłem do serwisu D-Linka to facet powiedział że gdy dostaje się stałe
adresy od TPSA to trzeba kupic inny router np. D-Link DI-524. Natomiast
facet w TPSA powiedział że nie ma opcji aby usunąć modem SpeedStream i moge
co najwyżej podłaczyc router do kabelka wychodzacego z Speedstreama.

I mam pytanie czy żeczywiście majac usługę DSL do TPSA nie mozna zastąpić
modemu dostarczanego od nich jednym urządzeniem razem z
modemem/routerem/wifi ?

dzięki, ale nie znam się za bardzo