Re: uskodzony (elektro?)magnes w DVD LG GSA 4163B

Autor: Cyrylski <ckwasniewski_at_o-dwa.pe-el>
Data: Fri 07 Sep 2007 - 01:32:11 MET DST

Przemek wrote:

> Użytkownik "GMi" <GTM@interiano.pl> napisał w wiadomości

> akurat w lg to magnes jest z reguly w talerzyku na osi silnika , nie
> mam pod reka zadnego dvd lg
> ale tak wyglada to w dvdrw gsa4040b:
> http://img210.imageshack.us/img210/9767/talerzhw1.jpg
> (zrobilem zdjecie z przyciagnietym wkretem aby bylo widac ze to magnes)
>
> pzdr

dostalem maila od pewnego grupowicza z nastepujaca instrukcja:

[...]
Co do uszkodzenia to LG tak ma i nie jest to problem (elektro) magnesu a
konkretnie magnesu stałego (jak napisał Padre_peper) bo taki task jest,
a luznego pask przenoszącego napęd z silanika na mechanizm opuszczania i
wysuwania tacki. Lekarstwo jest proste jak budowa cepa:
1. Zdjać pasek napędowy (wcześniej można wyjąć tackę płyty).
2. Ostrym narzędziem podrapać powierznię kółek plastikowych po których
porusza się pasek (powinno to zwiekszyć tarcie i pasek nie będzie się
ślizgał)
3. Złozyć napęd oczywiście tak żeby wszystko było w odpowiednim miejscu
(chodzi o to że przy zakładaniu tacy mechaniznm z laserem był opuszczony)
4. Cieszyć się naprawionym napędem

Metoda druga:
1. Zdjać pasek napędowy (wcześniej można wyjąć tackę płyty).
2. udać się do sklepu z częsciami do elektronicznymi ( Serwis RTV)
3. dobrać nieco krótszy pasek
4. Złozyć napęd oczywiście tak żeby wszystko było w odpowiednim miejscu
(chodzi o to że przy zakładaniu tacy mechaniznm z laserem był opuszczony)
5. Cieszyć się naprawionym napędem

do glowy przyszla mi jeszcze jedna opcja i tez dziala a zdaje sie jest
mniej inwazyjna niz powyzsze:

1. Jesli jest mozlliwosc - dokonac wymiany gornego talerzyka na mniejszy
(z mniejsza iloscia metalu).

taki talerzyk mozna wymontowac np. ze starszego typu napedow CD-ROM, ja
uzylem starej wysluzonej Toshiby. Warto jednak sprawdzic czy wymiary sie
zgadzaja pomiedzy nowym a starym talerzykiem. U mnie zadzialalo. Ale
rolki napedowe rowniez zmatowilem nieco. Z tym ze ten pomysl mnie mi sie
podoba bo nie wiem jak to wplyne na zywotnosc paska - w koncu to
dodatkowe naprezenie. Choc mozliwe ze to bez znaczenia :)

pozdrawiam i dziekuje za wskazowki,

--
Cyrylski 2.0