Procesor nie chce ruszyć na nominalnej częstotliwości

Autor: <piotrperak_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 31 Aug 2007 - 13:12:24 MET DST

Mam Athlona XP 2000. Pewnego razu komputer poprostu przestał się
uruchamiać. Zresetowanie CMOSA zworką na płycie spowodowało, że znowu
zaczął się uruchamiać. Ale po jakimś czasie znowu przestał. Ponownie
reset CMOSA zworką pomógł. Podejrzewałem, że może to być problem z
baterią, więc ją wymieniłem. Wszystko wróciło do normy. Tak mi się
wydawało do czasu, aż przypomniało mi się, że działa na BIOS Defaults.
Kiedy teraz próbuje ustawić częstotliwość szyny wyższą niż domyślne
100MHz (powinno być 133) to komputer przestaje się uruchamiać.
Napięcie na procesorze ustawione jest na Default (tak zawsze
działało), ale nawet jak podniosłem na większe to nic nie daje.
Komputer nie rusza.Moja płyta główna to SOLTEK SR75FRN2RL, 2x256MB
Kingmax w dualu, Zasilacz jakiś Tagan 400W, Seagate Barracuda 7200.8
(chyba taki symbol to jest). Nie mam pojęcia co mogę sprawdzić.
Poradźcie coś proszę.