CompactFlash i IDE

Autor: Piotr <xpio_at_klub.chip.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 19:26:20 MET DST

W oczekiwaniu na SSD mam zamiar kupić jedną z tych 4GB kart

http://www.adata.com.tw/adata_en/product_show.php?ProductNo=ACFC266ZZ
http://store.lexar.com/?productid=CF4GB-300-380

Podłączyć jako dysk IDE i wykorzystując elastyczność systemu plików Linuxa
(tylko jego) nieco przyspieszyć system .
Oczywiście nie o jego konfigurację mi chodzi !

Natomiast mam kilka wątpliwości i jeżeli ktoś już wykorzystywał karty CF
jako dyski IDE może i będzie mógł je rozwiać a nie ma tego dużo .

Po pierwsze w opisie karty A-DATA jest napisane że w trybie IDE
działa z prędkością 40MB/s czyli powinno być to jakieś DMA
ale z drugiej strony coś wspominają o jakimś PIO-6 , to chyba jakiś
dziwolong bo z tego co ja wiem tryb PIO zatrzymał się na nr. 4.

Druga rzecz jak to będzie działać z innymi urządzeniami na taśmie czy
mojego DVD-RW nie "wybije" z UDMA-33 ( w PIO ma problemy) .
Lexar ponoć działa w UDMA ale nie piszą w jakim jak to będzie działać
z kotrolerami na płycie bo jeżeli miałbym mieć tylko PIO-4 to trochę mało .

Po trzecie z tego co wiem w adapterach nie ma żadnej elektroniki
ale spotkałem się z przejściówkami reklamowanymi jako zgodne z DMA czy to
tylko trik marketingowy ?

Na marginesie może ktoś już "wygooglował" adaptery CF-SATA w polskich
sklepach ( za granicą już są ) bo ja jakoś nie mogę znaleźć .