Re: Skaner A3

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 14:31:07 MET DST

U¿ytkownik "_oIo_" <_oIo_@qq.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:fb2uip$7su$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Dziêkujê za odpowied¼.

> O pociêciu na mniejsze kawa³ki (fizycznym) nie ma mowy. Skanowanie
> "kawa³kami"
> i ³±czenie te¿ nie zdaje egzaminu ze wzgledu na dok³adno¶æ.

Nie przesadzaj, 600 dpi to te¿ nie jest super dok³adno¶æ.

> W³a¶ciwie najwa¿niejszy dla mnie jest parametr "przezroczysty" i jego
> warto¶æ "nie".
> Czy oznacza on ¿e nie mo¿na w ogóle skanowaæ materia³u przezroczytego?

Zasadnicza ró¿nica miêdzy skanowaniem w ¶wietle odbitym a przechodz±cym tkwi
we wzajemnym po³o¿eniu lampy o¶wietlaj±cej i fotoczujnika. Skanery do
materia³ów prze¼roczystych maj± najczê¶ciej dodatkowe o¶wietlenie w
pokrywce. Dawno temu by³ skaner Agfy, w którym wykorzystywano to samo
o¶wietlenie, ale dla odmiany by³o dodatkowe ramiê skanera. S± te¿ rozmaite
przystawki z lampa, ale zwykle du¿o mniejsze od powierzchni szyby. Jednym
s³owem skaner do prze¼roczy to taki do ¶wiat³a odbitego PLUS rozmaite
dodatki.

> W przypadku skanerów A4 (pomijaj±c w tym momencie wielko¶æ) k³adzie siê
> diapozytyw
> tak, ¿e sam skaner daje t³o i to siê sprawdza od lat. Teraz najwa¿niejsze
> jest by mo¿na
> by³o skanowaæ diapozytywy wielko¶ci A3 w jednym kawa³ku.

Podejrzewam jednak, ¿e chodzi Ci o co¶ innego. Chcesz materia³ prze¼roczysty
przy³o¿yæ do bia³ej kartki odbijaj±cej ¶wiat³o i skanowaæ w ¶wietle odbitym.
Wtedy ¶wiat³o przechodzi przez element skanowany dwukrotnie i jako¶æ tego
jest do¶æ marna. Ale taka technika jest mo¿liwa dla ka¿dego skanera.