Re: problem z napedami :(

Autor: chemik333 <_at_>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 23:28:36 MET DST

Mikolaj Tutak wrote:

> [...]

Qrka tez tak myslalem, ale jak to czytam to sie zawiodlem...

> No niestety jesli kontroler jest w pełni zgodny z IDE (a np. Intele
> ICH sa zgodne) to mozna wybrac tryb PIO. No i po zmianie napedu
> Windowsy radosnie ustawiły PIO. Pewnym roziazaniem sa kontrolery AHCI
> czy inne bez wstecznej zgodności...

A nie dziala sposob taki jak ze zwyklym kontrolerem IDE ze sie usuwa ten
kanal w ktorym cos tam skislo w pio i po restarcie komp wraca do
prawidlowego trybu? (w tym przypadku odinstalowywaloby sie kontroler sata) -
sprawdzcie

Przy okazji: zobaczylem ze napedy IDE wlaza w tryb pio w momencie gdy plyta
jest porysowana i maja spore problemy z odczytem. Jak wystapia bledy to
prawie na pewno wejda w ten tryb. Wtedy ja wywalam kanal i po restarcie
wszystko jest jak powinno :) - przynajmniej do nastepnych bledow...

--
chemik333