Re: czy warto dodac wiecej RAMu ...

Autor: Paweł Kulesza <rokikulesza_at_wytnij_towp.pl>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 15:12:31 MET DST

> Wybacz, nie jest to zgryzliwe ani nie mam zamiaru leczyc swoich kompleksow
> overclockerskich ale IMHO cos bajerzysz, mam C2D E4300@3GHz, 1GB RAMu,
> Galaxy 7600GS 1,4ns DDR3 wykrecone tak, ze w 3DMarku2003 i 2005 bije na
> glowe 7800GT (dobilem juz do 17500 w 3DMarku2003 ;) ). Smarki moze nie sa
> wyrocznia ale daja jakis tam poglad na wydajnosc kompa. Gothic 3 u mnie
> 1024x768 chodzil, za przeproszeniem, jak gowno. Nie wierze, ze u Ciebie z
> 768MB RAMu nie cielo przy ladowaniu tekstur, generalnie jakos przy tym
> sprzecie to widze 800x600 w max mid detalach.

No widzisz:) Sam w to nie wierzyłem ale nie miałem już kasy na ulepszanie
sprzętu więc poświęciłem dużo czasu na optymalizację komputera.
Nie pamiętam już teraz wszystkich detali ale przede wszystkim:

1. Czysty system (jak system ma rok czy dwa to się nie ma co dziwić, że
nawet na dobrym sprzęcie gra się tnie).
2. Wywalenie wszystkich niepotrzebnych wodotrysków (masz czysty ms config i
powyłączane zbędne usługi?)
3. Podkręcenie procka to nie wszystko, w parze z tym idzie podkręcenie ramu,
odpowiednie timingi, podkręcenie karty graficznej, dobre chłodzenie (miałem
ściągniętą całą obudowę bo inaczej się grzało).
4. Nie pamiętam teraz wyników 3dmarka, ale pamiętam (zresztą nawet na tej
grupie poradzono mi wiele zabiegów zwiększających wydajność), że po
wszsytkich zabiegach osgiągnąłem wynik, który był niezły nawet jak na dużo
lepsze kompy.

Nie musisz wierzyć, nie zależy mi na tym:)
W każdym bądź razie nadal na tym samym sprzęcie śmigam w Gothica, Stalkera,
TDU, Colin Drift i inne i nie narzekam na wydajność:) W każdą z tych gierek
w 1024x768, detale raczej średnie (czasami trochę wyższe).