Re: Ktora wersje karty graficznej brac?

Autor: Botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 03:52:22 MET DST

Użytkownik "Paweł" <brop@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fav63f$h4k$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Zdecydowalem sie na zakup karty gragicznej Gainward GeForce 7600 GT na AGP
> (do kompa z plyta z tym zlaczem). Doradzcie mi czy wersja GoldenSample z
> pamieciami 1,2 ns http://www.techplanet.pl/index.php?id=9345 jest duzo
> wydajniejsza od wersji "zwyklej" ale z podkreconymi zegarami i 1,4 ns
> http://www.allegro.pl/item230353449_promocja_gainward_geforce_7600gt_256bit_256mb_xhd.html ?
> Innymi slolwy, czy pamieci 1,2 ns dadza znaczna poprawe wydajnosci w
> stosunku do 1,4 ns? Czy moze lepiej brac ta karte w korzystniejszej cenie?

> [...]
Witam
Miałem takiego gainwarda golden sample przez tydzień bo zamówiłem dla
kumpla. Podkręca się do wartości 650MHz procesor i 1800MHz pamięć. Wersja
zwykła podkręca się do wartości około 625MHz procesor i 1600MHz pamięć. Moim
skromnym zdaniem... obie się w ogóle nie opłacają. Warto dopłacić do tej
karty
http://www.allegro.pl/item229698387_powercolor_ati_radeon_x1950pro_256mb_ddr3_256bit_t.html
bądź każdego innego x1950PRO czy nawet GT. Nie dość, że w większości gier
jest prawie jeszcze raz tak szybka jak GF7600GT a w nielicznych jej przewaga
rośnie nawet bardziej [ nie ma co się dziwić skoro jest prównywalna do
GF7900GS ;) ] to dodatkowo posiada chlodzenie Accelero ( dla nie
wtajemniczonych jest to niezwykle wydajne i bardzo, bardzo ciche
chłodzenie ). Polecam na prawdę mocno rozważyć moją propozycję. Biorąc pod
uwagę dopłatę 50zł z resztą nawet gdyby było te 100zł to i tak nie opłaca
sie wziąć 7X1950PRO kosztem GF7600GT - to zupełni inny poziom wtajemniczenia
:). Tutaj masz testy tej karty
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2468-all. Tak na marginesie, jeżeli
nie dostaniesz dokładnie tej wersji radeona to sie nie przejmuj, może być
obojętnie jaki. Nawet X1950GT którego można już za 450zł dostać bije takiego
GF7600GT na głowę, a jego przewaga rośnie wraz ze wzrostem rozdzielczości z
racji 256bit pamięci.

PS. Dziwne, że nikt na to nie wpadł...tylko nie piszczcie, że wahał się
wyłącznie pomiędzy GF bo to żadne usprawiedliwienie ;P.
PS2. Zauważ, że na tych testach porównują już podkręcone karty GF7600GT -
600/1520 128bit oraz ATI X1950PRO - 620/1550 256bit :). Obie już są blisko
wartości maksymalnych. i widać doskonale jak na znacznej większości testów
GF dostaje niezłe lanie, a przypominam cena niemalże taka sama.

Pozdro