Re: czy warto dodac wiecej RAMu ...

Autor: Paweł Kulesza <rokikulesza_at_wytnij_towp.pl>
Data: Mon 27 Aug 2007 - 23:17:42 MET DST

Ilość ramu ilością ramu ale odpowiednia konfiguracja jest najważniejsza.
Niecały rok temu miałem kaprys pograć sobie w Gothica 3. Sprzęt:

A64 3200+
GF7300gt
756mb ddr ram

Czytałem opinię, że na takim sprzęcie może pogram sobie w 800x600 w
najmniejszych detalach. I faktycznie, odpaliłem gierkę i cięła się
niemiłosiernie.
Następny tydzień spędziłem na wyciskaniu z kompa tego co się da, podkręciłem
procka, grafikę ram.
Zoptymalizowałem system (opróżniłem ms config, usunąłem niepotrzebne usługi,
zmodyfikowałem wielkość pliku wymiany, pogrzebałem w rejestrze, wyłączyłem
przywracanie systemu i inne wodotryski windows). Wolnego ramu po odpaleniu
komputera miałem 670-680. Całą grę przeszedłem na rozdziałce 1024x768 i
detalach średnio-wysokich ( ze skierowaniem ku wysokim).
Jak widzę jak wygląda komputer, który "wychodzi" ze sklepu to dostaję
palipatacji serca, milion programów nikomu niepotrzebnych, które uruchamiają
się z windowsem i właściwie tylko ładnie wyglądają przy zegarze.
Nie ma się co dziwić, że ludziom 1gb ramu jest mało jak wolnego z tego jest
góra 500.
Ale się rozpisałem:)