różnica w jakości obrazu między GF2 a R9200

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Mon 27 Aug 2007 - 19:45:29 MET DST

Witam!!!

Dzisiaj zamówiłem na Allegro "nową" grafikę w miejsce starej. Jakiego
zysku w jakości obrazu mogę się spodziewać. Wiem, że duże znaczenie ma
też kabel - a z tym trochę kiepsko u mnie, naprawdę nie mam innej
możliwości jak użyć dosyć długiego, kilkumetrowego. Jednak u siostry
(GF4) i u znajomych (różne ATI) też są dosyć duże odległości między
kompem a TV (zazwyczaj przeciwległe krańce, czasem dosyć dużych pokoi) i
wygląda mimo wszystko lepiej niż na GF2, zwłaszcza gdy chodzi o produkty
ATI. Obecnie mam na ekranie lekkie zniekształcenia - obraz lekko
"pulsuje" - zwłaszcza jest to widoczne na napisach oraz w przypadku
oglądania kreskówek - duże płaszczyzny jednego koloru dosyć wyraźnie
eksponują ten efekt, zwłaszcza na granicach między nimi.

Biorąc pod uwagę feler kabla (naprawdę nie da się zrobić inaczej :/)
mogę się spodziewać, że wyjście w Radeonie 9200 poprawi mi nieco jakość
na TV? ;)

Po drugie - jak zachowują się sterowniki ATI jeśli chodzi o klonowanie
obrazu? Można to robić normalnie i np. grać na telewizorze (pad -
najlepiej bezprzewodowy i emulacja klasyki - to by dopiero było coś :P)
Bo w ForceWare zauważyłem, że jeśli ustawię na "klon" to nie działa
praktycznie nic... Nie da się przełączyć w SubEdicie wyświetlania na
drugim monitorze itp. Jedynym wyjściem jest zrobienie dwóch pulpitów,
żeby możliwe było wyświetlania na pełnym kranie TV.