Re: Same długie piki

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 27 Aug 2007 - 17:44:34 MET DST

"Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> wrote in message
news:fauo7k$bc1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ja raczej mam na myśli fakt, że producent czegoś nie dopatrzy. Nie
> trudno mi to sobie wyobrazić przy tym pędzie do obniżenia cen ( i
> jakości przy okazji ) Biosy są coraz bardziej złożone, więc powinny
> być coraz dokładniej testowane. Tymczasem wydaje mi się, że obniżanie

BIOS wcale nie jest zlozony, opiera sie na kilku - kilkunastu modulach,
dosc niezmiennych
Poza ASUS'em to wiekszosc innych producentow uzywa tego samego BIOS'a -
roznice to kosmetyka i dodatkowo bitmapy ;)

> kosztów produkcji płyt głównych pociąga za sobą pewne oszczędności. A
> to testów jakościowych mniej, a to gorsze komponenty itp. itd. Takich
> postów jak ten Adralamecha będzie przybywać moim zdaniem. Cokolwiek
> dziwne i podejrzane wydaje mi się, żeby pamięć się uszkodziła akurat
> podczas aktualizacji. W poprzednim poście co prawda rozbawiło mnie to,
> ale teraz zaczałem się zastanawiać. Adralamech miał aż takiego pecha??

Bo ja wiem... ES?

> Pytanie do użytkowników mających anatomię peceta w jednym palcu: czy
> jest to programowo możliwe, aby bios lub program aktualizacyjny biosu
> zepsuł/spalił pamięć podczas aktualizacji? ( np. poprzez podanie zbyt
> wysokiego napięcia na moduł pamięci, bądź podniesienie częstotliwości
> pracy )? Mi się wydaje taki scenariusz bardzo prawdopodobny, skoro w
> biosie można programowo sterować napięciami i częstotliwościami. Gdyby
> jakiś producent popełnił taką gafę, czy przyznałby się do błędu?? (
> ostatnie pytanie retoryczne )

Powiem tak, malo prawdopdoobne bo sama zasilacz konstruwoany jest tak by
nie bylo neibezpiecznych dla zasilanych ukaldow napiec (mysle tu o
przetwornicy DC/DC na plycie)

> Z innej beczki o traktowaniu klientów przez wielkie korporacje:
> przykład: chociażby update biosa z poziomu Windows. Czyż można sobie
> wyobrazić bardziej nieodpowiednie środowisko do aktualizacji biosu?

lepsze jest wrogiem dobrego tylko czy w efkcie koncowym "lepsze" jest w
istocie lepsze niz dobre?