Re: Przywieszanie kompa - temperatura?

Autor: Jamath <jaf_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 27 Aug 2007 - 09:59:48 MET DST

Mariusz pisze:
> Obserwuję dziwny objaw, podczas grania w wymagająca grę (np. NFS U2)
> Komp jakby się zatrzymuje, obraz, dźwięk, przez kilka sekund nie reaguje
> na nic a potem zaczyna znowu działać. Czasem niestety kończy się resetem
> za pomoca przycisku na obudowie.
> Podejrzewam - nie wiem czy słusznie, że problemem może być temperatura.
> Z tego co zauważyłem, to w trakcie takiej gry temperatura płyty dochodzi
> do 60 stopni, procek do 50 a grafika nie przekracza 100.
> Płyta to Asus P5K Dlx, procek E6850, a grafika Asus 8600GTS pasywny, 3
> [...]

Temperatura karty graficznej - tu jest problem.
W programie - sterowniku karty (Nvidia) jest ustawienie temperatury, po
przekroczeniu której komputer ma ją spowolnić by uniknąć przegrzania.
Standardowo jest 125 stopni C.

Komputer osiąga tą temperaturę, zostaje spowolniony na chwilę - temp.
spada i znów działa normalnie, aż dojdzie do temp. granicznej.

Proponuję sprawdzić chłodzenie karty graf. a jeśli nie ma
to dołożyć wiatrak. Duży, wolnoobrotowy wystarczy - u mnie temperatura
karty graficznej spadła po tym zabiegu do ok. 80 stopni i objawy ustąpiły.

Pozdrawiam,
Jamath