Zbyt ciemny obraz monitora.

Autor: Piotr Szewczyk <petros_at_usun-to.irc.pl>
Data: Sat 25 Aug 2007 - 20:26:26 MET DST

Witam,

Mój sprzęt: ~8 letni monitor, model Daewoo 518B. Płyta główna to
Gigabyte GA-6EMMP, na której jest zintegrowana karta graficzna 3D RAGE
PRO AGP 4mb. Do gier w trybie OpenGL używam karty Voodoo 2, 12 mb.

Problem: Mimo ustawienia wartości "100%" dla opcji jasności w menu
monitora obraz jest zbyt ciemny. Podejrzewam że nastał jego czas i
powoli się wypala. Trochę zbyt ciemny obraz w przeglądaniu stron
internetowych czy normalnej pracy mi nie przeszkadza, ale problem
zaczyna się przy oglądaniu filmów lub podczas gry.

Radzę sobie z tym w różny sposób, np. przez ustawienie parametru
-brightness 80 w mplayerze, w sterownikach od Voodoo ustawiam wszystkie
suwaki "Gamma Correction" do parametru "2.0". To trochę za mało, jednak
powyżej wartości 2.0 wyświetlają się zielone "artefakty" (min. Diablo 2,
Counter Strike, Project IGI).

Czy przyczyną ciemnego obrazu jest monitor? Jeżeli tak, czy jest jakieś
rozwiązanie programowe, by go trochę podkręcić? Jaka jest przyczyna
pojawiania się zielonych pasków, jeżeli za mocno podkręcę jasność w
trybie opengl gdy używam Voodoo? Próbowałem zmienić sterowniki - ten sam
objaw.

--
* Piotr 'petros' Szewczyk.
* Know your Body - Know your Mind.