Re: Problem z dyskiem Hitachi 750GB na plycie Asus A7N8X-E Deluxe- POMOCY!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 23:03:49 MET DST

Dnia Fri, 24 Aug 2007 22:50:39 +0200, User napisał(a):

> [...]
> (ograniczony zworka z 300). Dzisiaj probowalem dolozyc nowy dysk Hitachi
> Deskstar HDS721075KLA330. Po starcie komp przeszedl do wykrywania napedow
> SATA, wykryl WD320 prawidlowo, wyswietlil nazwe nowego dysku i juz nie podal
> pojemnosci tylko stanal. Tzn. na ctrl+alt+del zareagowal ;)
> Moja plyta glowna posiada wbudowany chipset SiliconImage 3112A ver. 4.2.47.
> Probowalem znalezc bios do niego ale nie ma! Na stronie SiliconImage jest
> bios tylko do wersji PCI 3112 a na stronie Asusa sa jakies sterowniki do
> kontrolera RAID ale menadzer urzadzen ich nie widzi.

BIOS do tego kontrolera jest zintegrowany z BIOS-em do płyty głównej.
Ale nie ma problemu z jego podmianą na nowszą wersję przy użyciu
odpowiednich narzędzi (np. ctbrom).

> Zastanawiam sie czy problem nie lezy w tym, ze plyta obsluguje SATA150 a
> dysk Hitachi 750GB pracuje wylacznie w trybie SATA300. Przekladanie kabli i
> podlaczanie jednego dysku nic nie daje.
>
> Czy da sie cos zrobic w tym przypadku czy pozostaje kupno oddzielnego
> kontrolera PCI? Jezeli tak to jaki kontroler wybrac 150 czy 300? Czy dyski
> rzeczywiscie beda chodzic w trybie 300 na tej plycie?

Może spróbuj przełączyć tryb SATA operując bezpośrednio na dysku przy
pomocy stosownego narzędzia producenta. Niespecjalnie znam tego
producenta, więc nie podpowiem nazwy konkretnego programu, ale spróbuj
zajrzeć tutaj: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/