Re: tuner TV - jaki polecacie ?

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 09:11:08 MET DST

Janeo pisze:

> No tak, a co z nagrywaniem na kompie? :)
> Bez karty TV ani rusz....

Może jakaś karta grafiki ATI z modułem przechwytywania video? IMO (przy
rozsądnej długości kabla) i tak wynik będzie lepszy niż na jakiejkolwiek
karcie TV, choć mogę się mylić. W telewizorze jest zwyczajnie o wiele
więcej miejsca na porządny tuner i całą analogową część elektroniki, na
karcie telewizyjnej tylko kawałeczek karty przykryty ekranem... To musi
w jakiś sposób działać na parametry. :)

Co do do nagrywania na kompie to nic nie pobije wspomnianego DVB-S.
Zwyczajnie łapiesz sobie streama MPEG-2, jakbyś nagrywał telewizję na
Winampie (tylko w dużo lepszej jakości) - żadnych zgubionych klatek,
żadnych strat spowodowanych kompresją, zwyczajnie dostajesz na dysku to,
co wysłano z nadajnika. No może pomijając kwestie "kwadracików"
spowodowanych za słabym sygnałem, co czasem zdarza się przy tv sat.
Jeszcze taka zaleta, że nagrywanie nie obciąża prawie wcale procka ponad
to, co jest potrzebne do dekodowania strumienia (z czym dzisiejsze
kompuradzą sobie bez problemu), nie musisz uruchamiać specjalistycznego
softu, zmieniać rozdzielczości, ustawiać kodeków MJPEG - zwyczajnie
podczas oglÄ…dania wciskasz przycisk "record", oglÄ…dasz dalej (nawet na
pełnym ekranie bez problemu) a materiał spokojnie zapisuje się na dysku.
:) No i po zapisaniu nie zajmuje tyle co RIP z TV przed kompresjÄ… -
zamiast kilkudziesięciu GB masz kilka (jeśli mowa o PAL), zazwyczaj 3
lub 4 na typowy film, zależnie od parametrów obrazu. Rekordzistą był
kiedyś "Matrix" z TVN - coś koło 9 GB. ;)