Re: Przesiadka z PC na MAC'a

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 20:41:41 MET DST

** l.gajewski <gajewski.lukasz@gmail.com> wrote:

> Cześć, jak sądzicie jak osoba, która całe życie miała do czynienia z
> komputerami typu PC zniesie przesiadkę na MAC'a ?

Jak chcesz koniecznie poznać coś nowego to myślę, że warto, chociażby dla
samego poznania czegoś nowego. :) Ale będziesz musiał nauczyć się robić pewne
rzeczy nieco inaczej, chociażby poznać jaki program do czego służy (bo są inne
przecież), oraz przełknąć pewne archaiczne makintosizmy (np. inne skróty
klawiaturowe, inny układ klawiatury).

Ale jeżeli traktujesz komputer czysto utylitarnie i nie masz zamiaru zmieniać
pewnych nawyków ani uczyć się niczego nowego to sobie raczej odpuść. Niby
Windows działa na współczesnych makach, ale nie jest to najlepszy wybór aby
uruchamiać tylko Windows - cenowo, jakościowo, parametrami - wszędzie
znajdziesz coś lepszego z PC, jedyną zaletą sprzętu Apple jest możliwość
uruchomienia na nim (legalnie) MacOS X. :)

> komputer miałby być wykorzystywany do pisania,

Pisania konkretnie w MS Office czy w ogóle? Z MS Office to wygląda tak, że jest
na maka o wiele droższa i przestarzała wersja, w dodatku bez wsparcia dla
polskiego języka.

> oglądania filmów, słuchania muzyki, przeglądania stron

Tutaj bez problemu się nadaje.

> pakietu Office.

J/W

> Stąd drugie pytanie - czy istnieje jakiś emulator pozwalający na odpalenie
> legalnej kopii Office 2007 i oczywiście jego sprawne działanie?

Emulator jest, ale uruchamiasz w nim Windows, a pod tym Windows co chcesz z
Windows - działa to całkiem znośnie.

> Ewentualnie czy jest jakiś dobry MAC-owy pakiet biurowy kompatybilny z
> Office?

Aktualnie nie ma.