Re: laptop + tuner tv pcmcia - problem

Autor: ObiOba <obioba_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Aug 2007 - 19:55:10 MET DST

> zwracajac uwage na topik:
> http://forum.idg.pl/index.php?showtopic=43431 ??
> na jednym laptopie to dziala a na drugim nie
> moim zdaniem moze byc prawda ze karta wymaga do prawidlowej pracy 1A pradu -
> wg mnie jest to bardzo duze natezenie dla tego zlacza (pcmcia)
> uwazam ze moj ASUS nie wyrabia pradowo

Twój Asus jest OK. Jak karta na PCMCIA wymaga 1A to go dostaje, tyle że
jest to wartość szczytowa. Jeżeli zaś wymaga więcej niż 1A prądu to znaczy,
że powinna mieć osobne zasilanie. W przeciwnym wypadku jest to szajs, który
może ci przeciążyć (spalić?) stabilizatory napięcia w laptopie. Weź dla
przykładu taką komórkę z UMTS. Oglądasz na niej TV na baterii 3.6 V i nie
ma tam poboru 1A, a przecież na tej baterii działa cały telefon, a nie
tylko program od TV.

PS. http://www.pcmcia.org/faq.htm#power