Re: Jak to jest z gwarancją/rękojmią na laptopa?

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 17:40:15 MET DST
Message-ID: <bkqhkqt0k0og.dlg@habeck.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia 20.08.2007, o godzinie 16.36.50, na pl.comp.pecet, Raack napisał(a):

>> Czy mam
>> szansę na bezpłatną naprawę - np. w ramach rękojmi?
> Wada moze byc reklamowana w ciagu DWOCH lat od zakupu i w ciagu
> miesiaca od zauwazenia wady.

Dwóch miesięcy. Z niezgodności towaru z umową, bo rękojmi nie ma.

> Wystarczy, ze zawiadomisz sprzedawce o
> wadzie ciagu tych dwoch lat, a musi dokonac naprawy nawet wowczas, gdy
> po zawiadomieniu minie dwa lata od zakupu.

Nieprawda. Zawiadomić należy przed upływem dwóch lat (np. wysłać informację
o niezgodności z umową na dzień przed końcem terminu niezgodności). Jeżeli
zrobisz to po terminie dwuletnim to nic nie zyskasz. Sprzedawca poza tym
nie musi naprawiać sprzętu jeżeli tego nie zażąda klient (a ten może żądać
wymiany sprzętu na nowy - jeżeli się nie da, to wtedy naprawa, jeżeli się
nie da, to zwrot kasy - co w tym przypadku nastąpić może jeżeli użytkownik
udowodni, że wada, której naprawić się nie da jest _istotna_ - co IMO w tym
przypadku nie zachodzi, ale to oczywiście kwestia dyskusyjna).

> Ustawa o szczególnych
> warunkach sprzedaży konsumenckiej jest krotka i jasna. Znajdz,
> przeczytaj.

Jasna jest. Trza tylko umieć czytać. :P :)

-- 
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
Received on Mon Aug 20 17:45:06 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 20 Aug 2007 - 17:51:13 MET DST