Problem z wydajnością karty graficznej i PCI-E

Autor: Kenjiro <kenjiro_at_satoris.pl>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 22:37:06 MET DST

Witam
Odnotowałem ostatnio straszny spadek wydajności w 3D, w 3DMarku 2006 miałem
kiedyś ponad 8000 pkt, teraz po reinstalce XP mam 3550 pkt.
Szukałem wszelkich możliwych przyczyn, na razie wpadłem na taki trop: chyba
coś jest nie tak z trybem PCI-Express u mnie.

Everest pokazuje coś takiego

Typ magistrali PCI Express x16 @ x1

Riva Tuner: 16x supported, 1x selected

a 3DMark 2006 -
Bus
Type PCI Express
Revision 1.0
Enabled true
Rate 1 <====

Czyli wyraźnie jadę na PCI Express x1. No i oczywiście dalsze pytanie -
dlaczego? Gdzie to się zmienia? W BIOS-ie jakoś nie widzę takiej opcji...
Czy to kwestia sterowników do karty, czy czego? Gdzie to się ustawia??
Dzięki!