Aktualizacja BIOS-u -> pad (długie)

Autor: Lejak <news-listODSPAMIACZ_at_chello.pl>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 21:47:52 MET DST

        Przy okazji problemów z dźwiękiem i obrazem w Skype chciałem zrobić
solidny przegląd, zaktualizować sterowniki, pozbyć się rzeczy
niepotrzebnych itp. Zacząłem od BIOS-u. Bez należytego zabezpieczenia
się, bo w końcu kilka razy zdarzało mi się to robić i poza obawą o zanik
napięcia nie miałem problemów. Tymczasem operacja się nie powiodła.
Pojawił się checksum error. System od tego czasu nie da się skutecznie
uruchomić. Pojawia się błąd krytyczny (bluescreen) jak na pierwszej
rycinie na stronie http://members.chello.pl/g.lech3/BIOS/index.htm :
PAGE_FAULLT_IN_NONPAGED_AREA STOP: 0x00000050 (0xFFFFFFE8, 0x00000001,
0x804D917E, 0x00000000)

        Próbowałem wielu rzeczy. Sięgałem do bazy wiedzy Microsoft, do
wyjaśnień możliwych przyczyn błędu 00000050, próbowałem postępować
zgodnie z sugestiami. Wróciłem do starego BIOS-u. Próbowałem zmieniać
ustawienia BIOS-u. Resetowałem pamięć CMOS. Przywracałem system do
starszych ustawień. Uruchamiałem instalację z opcją naprawiania systemu.
Za pomocą msinfo wyłączałem uruchamianie pawie wszystkiego (mam 2
pulpity: Administratora i swój, robiłem to z obydwu). Wyjąłem jedyną
kartę rozszerzeń (sieciowa WiFi, już niepotrzebna). Za każdym razem po
błękitnej planszy "Zapraszamy" pojawia się ten bluescreen. Tylko raz
udało mi się kilkakrotnie uruchomić system, ale na kilkanaście, może
kilkadziesiąt sekund, kiedy usunąłem w ustawieniach karty sieciowej
emulowanie innego adresu MAC, ale po tym krótkim czasie znowu pojawia
się bluescreen. System pracuje stabilnie w trybie awaryjnym (z obsługą
sieci). Normalnie nie chce.

        Ma ktoś jakieś sugestie, co jeszcze sam mogę zrobić? Nie pożyczałem
jeszcze karty graficznej, żeby zastąpić nią zintegrowaną na płycie i
zobaczyć, czy coś drgnie. Nie mam więcej pomysłów. Może ktoś przejrzałby
moje ustawienia BIOS-u, czy tam nie tkwi jakiś babol. Zdjęcia ekranów
BIOS-u są na podanej wyżej stronie www. A niżej informacje o komputerze.
Mam też plik raportu AIDA, jeśli miałby być potrzebny. Jeśli potrzeba
innych danych - udostępnię.

Płyta główna
Asus P5RD1-V Deluxe, mostek północny ATI RADEON XPRESS 200
http://www.asus.pl/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=179&l4=0&model=466&modelmenu=2

Podręcznik do płyty
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5RD1-V%20Deluxe/e1818_p5rd1-v_dlx.pdf

Procesor Intel Pentium 4 2,66 GHz

BIOS-y
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5RD1-V%20Deluxe

Dysk twardy SATA Samsung HD120IJ
http://www.samsung.com/pl/products/harddrives/oldharddrives/hd120ij.asp

Napęd optyczny DVD/RW Nec ND-3540A

Brak zainstalowanych kart orzszerzeń (PCI, PCIEx1, PCIEx16)

System operacyjny MS Windows XP HE PL SP2

--
             Lejak
   news-listODSPAMIACZ@chello.pl