Audio kodek onboard - dziwne zachowanie

Autor: Mariusz <mk(USUNTO)_at_namyslow.net>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 01:20:28 MET DST

Na mojej płycie Asus P5K jest audio kodek SoundMax 1988B (7.1), ale dość
dziwnie się zachowuje.
Wcześniej na płycie Abit miałem inny nieco układ (5.1) i przy ustawianiu
korektora ładnie zmieniała się moc danego zakresu częstotliwości nie
zmieniając całości dźwięku, natomiast na tej płycie i tym kodeku podczas
zmiany wzmocnienia danego pasma interferuje to z całością dźwięku -
występuje efekt "pulsowania" w zależności od natężenia dźwięku w danej
chwili. Im wyższe wychylenie "suwaka" pasma tym większy efekt. Czy to wina
samego kodeka czy po prostu softu? Wydaje się, że to raczej robione jest
sprzętowo a nie programowo więc co? Nieudany kodek?
Dodam, że testuję na słuchawkach. A drivery najnowsze.
Czy prawidłowa odpowiedź na to pytanie to SB Audigy? - mam nadzieję, że nie.

--
Mariusz