Re: Ile stopni ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 16:55:52 MET DST

netman <m@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> wrote:

> Mam karte firmy Gigabyte oparta na procesorze nVidia GeForce 7300GS
> 512MB z chlodzeniem pasywnym Zalman.

            Kto Ci wcisnal taka pokrake? Zgaduje ze "uczynny" sprzedawca, bo oni
bardzo lubia karty Gigabyte (dlaczego? dystrybutor ma dobre warunki
platnosci czy co?). 512 MB i to zapewne DDR2 przy karcie o wydajnosci
GF7300GS (64Bit!) pasuje jak kwiatek do kozucha.

> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w
> gry mam ponad 120C czy to nie za duzo?

            Za duzo - generalnie nie powinna przekraczac 90 stopni, przy 115
stopniach GPU powinien juz automatycznie spowolnic nawet kalibrowany
pod chlodzenie pasywne. Zafunduj jej dodatkowy wentylator 80-120mm
(tak to jest z pasywnymi - jak chce sie grac a nie tylko do 2D to i tak
musza miec chlodzenie) a najlepiej do gier sprzedaj to bardziewie i kup
cos normalnego. GF7300gS 64bit to porazka do gier. Chlodzenie aktywne wcale
nie musi byc glosne - pamietaj ze przy GF7 mozesz regulowac obroty
wentylatora. Na obecnym GF7600GS@GT GDDR3 Palita (Sonic) mam je srecone
na 30% i jest absolutnie nieslyszalne przy zalozeniu ze nie masz pasywnie
chlodzonego CPU i zasilacza.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl