Re: Zewnętrzny dysk sieciowy

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 15:48:37 MET DST

A_Zet <adek124@poczta.onet.pl> wrote:

> O kurde, a co to za siec na USB?! :-)

            Nie siec, a NAS i to raczej jako dodatek by nie zajmowac
w podbramkowych sytuacjach portu RJ45 w combo modemADSL/router czasami
nawet z lepszym czy gorszym QoS/switchem/AP/firewall SPI lub NATowy itp.
majace teraz w sobie rowniez port USB do drukarki sieciowej albo NAS
i od razu klient bittorenta. W sumie dosc ciekawa i smieszna sprawa
- im bardziej rozne organizacje zbiorowego zarzadzania strasza ludzi
odpowiedzialnoscia karna i nawet przechodza do procesow pokazowych jak
za starych "dobrych" czasow Wujka Stalina tym bardziej producenci sprzetu
staja na glowie by latwo i przyjemnie najrozniejsza lewizne (nie tylko,
ale nie oszukujmy sie - jednak przede wszystkim lewizne) mogl ciagnac
przecietny Kowalski po podlaczeniu kabelkow i zastosowaniu UPNP :O
To w sumie pokazuje ze z ta cala wymiana filmow, muzyki itp. jest jak z
prostytucja - skoro nie da sie zwalczyc (choc niejeden od kilku tys. lat
probowal) to jedyne wyjscie to zalegalizowac i opodatkowac, ale u nas nie
ma co na to raczej szybko liczyc - jeden z niewielu ludzi z branzy (Jacek
Skubikowski) ktory to realnie proponowal niedawno wlasnie umarl, a caly
przemysl zapatrzony jest w USA jak w swiety obrazek i rodziace sie tam
coraz bardziej chore pomysly: czekam z "utesknieniem" na telewizor ktory
bedzie blokowal kontrole nad soba z chwila rozpoczecia bloku reklamowego -
uzytkowik legalnie nie sciszy tegop g* ani nie przelaczy na inny kanal,
a odpowiednie zmiany w prawie uczynia omijanie tego czynem karalnym.

> Jesli chcesz miec dysk zewnetrzny na USB do swego blaszaka, to kup sobie
> (jest sporo na Allegro, ja tez kupilem) dysk (mam w srodku chyba WD
> 250GB) w obudowie, albo sama obudowe z portem USB czy FW..

            Ale on chce NAS a nie zwykly dysk przenosny USB. Zreszta sam
zastanawialem sie kiedys czy nie kupic takiej obudowy 5'25" z USB 2.0
i Firewire, ale doszedlem do wniosku ze to jednak straszna krowa, z
dodatkowym zasilaczem itp. a dyski 2,5" w odroznieniu od 3'5" w domu nie
zbywaja i trzeba by kupic specjalnie za niemale pienadze, a poza latwym
robieniem backupow ma to raczej male pole zastosowan - do innych danych
wystarcza spokojnie pendrive majace obecnie standardowo 1-4 GB.

PS:
Hmm, spojrzalem sobie na podana specyfikacje Komputronika i poza Freeconem
gdzie tego nie podano, widze z to sa standardowe dyski 3,5" 7200 RPM.
IMHO nieporozumienie do NAS - do tego prosi sie dysk 5400 z duza gestoscia
zapisu - pobiera mniej pradu, zdecydowanie mniej sie grzeje, obudowa nie
wpada w wibracje a transfer jest zapewne wystarczajacy. Tak z ciekawosci
- ile REALNEGO transferu wyciagaja po gigabutowym ethernecie takie gotowe
dyski NAS?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl