Kontroler USB VIA a Windows XP SP2

Autor: Ai <nie_chce_at_spamu.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 19:37:03 MET DST

Witam !

Postanowiłem nieco zmodernizować używany przeze mnie w pracy sprzęt oparty
o płytę główną ECS K7S5A dodając obsługę USB 2.0. W ręce wpadł mi kontroler
USB firmy Gembird oparty na układzie VIA VT6212. Włożyłem kartę,
uruchomiłem peceta i nic. Windows XP SP2 nie wykrył żadnego nowego sprzętu,
dla pewności zajrzałem do Menadżera urządzeń ale w sekcji 'Kontrolery
uniwersalnej magistrali szeregowej' jest tylko 'Otwarty kontroler hosta PCI
do USB SiS 7001' (czyli ten od płyty głównej). Odpaliłem kreatora dodawania
nowego sprzętu a ten od razu wykrył nowy sprzęt 'Kontroler magistrali
zarządzania systemem' ale nie raczył go zainstalować z braku odpowiedniego
sterownika. Na płytce dołączonej do karty jest instalator sterownika
przeznaczonego dla Win XP SP1 z dokumentem, w którym pisze, że dla SP2
sterownik nie jest wymagany. Na wszelki wypadek próbowałem go odpalić, ale
stwierdził że 'wersja systemu operacyjnego jest niepoprawna'. Jakieś
propozycje ?

--
Pozdrowienia
Ai / mailto: nv@nvbary.arg / ROT-13 /