Re: Intel czy AMD - zmiana bebechów

Autor: HawkEye <HawkEye_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 18:13:32 MET DST

Użytkownik "Beer" <beer@adres.pocztowy.pl> napisał: > Witam ponownie :)

> Na 'dzień dobry' podziękuję ponownie za porady w sprawie wyboru platformy.
> Stanęło na AMD :-)
> Który dokładnie procek i jaka płyta - tego jeszcze nie wiem. Ale już nie
> będę Wam truł.. - jakoś może cuś wybiorę...
> Natomiast wpadam tym razem z zapytaniem odnośnie dysku:
> Przeglądając 'wiodące' wrocławskie sklepy, czyli Arest i Proline:
> http://www.arest.pl/index.php?inc=cennik&katid=4&skatid=14
> http://proline.pl/shop.php?g=Dyski+twarde+i+akcesoria&kat=Dyski+twarde+SATA
> i jakoś brak zdecydowania...
>
> Na co przede wszystkim zwracać uwagę?
> [...]

Dzis dyski wydajnosciowo sa b. zblizone do siebie, wiec nie ma sensu
szukania czegos najszybszego, bo i tak tej roznicy nie zauwazysz (chyba ze
jakies dyski 10k obrotow itp, ale one znowu kosztuja ;) ) Nie chce wywolywac
kolejnej wojny, ale od jakiegos czasu osobiscie zaczynam przekonywac sie do
dyskow Samsunga-przede wszystkim CISZA... Seagate ostatnio zaczyna
produkowac dyski pracujace jak mlockarnia i bez dodatkowych sanek tlumiacych
dyski te Seagate'y chodza naprawde glosno. Kiedys zanim jeszcze Seagate nie
wykupilo Maxtora, to wlasnie te dyski uznawalem za naj... ale dzis zaczynam
zauwazac, ze ta marka jest spychana przez Seagate, do niszowych tanich
zastosowan... O WD Caviar wole sie nie wypowiadac-co dysk to uwalony i juz
brakuje mi czasem ochoty na odsylanie ich do serwisow, tylko po to, by i tak
przyslali zafoliowanego uszkodzonego. Dodam, ze to mialy byc dyski
serwerowe, o wiekszej wytrzymalosci itd... okazaly sie najgorszym szmecem,
jaki kiedy kolwiek mialem. Co do Hitachi - ponoc sa ok, ale osobiscie ich
nie testowalem, wiec za wiele Ci o nich nie powiem.

Jesli masz zamiar sie bawic obrobka filmow i duzej grafiki, to jak
najbardziej dysk wewn. !!! i to nawet na SATA2.

Na koniec napisze, ze pewnie zostane przez fanatykow danych marek
skrytykowany, ale ... ja tez czasem sprzedaje sprzet i to sa moje opinie,
ktore wynikaja z oswiadczenia a nie tylko z przeczytania kilku testow w
Komputer Swiat ;]. Ale zeby nie byc postrzeganym za "znafftze" to wystarczy
przejzec fora dla resellerow ;) W wiekszosci sie zgodza ze mna...

--
Pozdrawiam,
M.K.