Re: Plyta Abit K9 - jak przy O/C sie pozbyc Safe Mode?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 14:08:18 MET DST

news:fa3v1i$rh0$1@polsl.pl...

> W przypadku podkręcania oczywiście musisz zagwarantować, by
> pamięć działała w ramach parametrów nominalnych (chyba, że
> ją też chcesz i *możesz* podkręcić).

*Możliwość* podkręcania pamięci jest praktycznie zawsze - wraz ze wzrostem
FSB automatycznie rośnie zegar pamięci (niezależnie czy kontroler pamięci
jest w chipsecie czy w CPU). Chyba dopiero najnowsze chipsety nVidii dla C2D
umożliwiają niezależne podkręcanie FSB względem pamięci.

> Powinieneś zatem zacząć
> od mocnego spowolnienia jej (albo zegarem, albo przynajmniej
> samymi timingami) a dopiero potem dźwigać zegar procesora.

W przypadku AM2 to akurat nie takie proste. Pamięci DDR2 mają więcej
timingów niż DDR (bodajże ponad 30) i nawet na najlepszych płytach rzadko
jest możliwość zmieniania wszystkich. Dość dokładnie opisano całą kwestię
opisano tutaj:
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2685-15