Re: Drugi HDD do laptopa

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 00:42:18 MET DST

Użytkownik Piotr M napisał:

> Np Seagate ST910021AS Momentus (100GB)? Dużo bardziej jest wydajniejszy
> od innych marek, można to w praktyce znacząco odczuć? Na Skąpcu można
> znaleźć za 350zł Za ta cenę są inne o pojemności 160GB. Opłaca sie wziąć
> tego Seagate?

Nie opłaca się i nie będzie wydajniejszy od innych 7200, jako że jest to
wersja 7200.1 z normalnym zapisem. Szukaj wersji 7200.2 - wersja 100 GB
ma oznaczenie ST9100821AS i kosztuje ~380 PLN

> Laptop głównie pracuje pod zasilaniem stałym także
> prądożeroność jakoby mnie nie interesuje, bardziej myślę o tym że
> mocniej będzie sie grzać przez ten dysk, czy to prawda? Bo w sumie to i
> tak już dość ciepły jest pod spodem.

Dużo zależy od chłodzenia dysku. W moim przypadku rozgrzewał się do ~51
st. w trakcie pracy i silnego obciążenia (jego poprzednik Hitachi
Travelstar 5K100, 5400 RPM dobijał do ~38 st.), ale na
forum.laptopy.info.pl jest duży wątek poświęcony temu dyskowi i tam
ludzie raportowali temperaturę nawet ponad 60 st. - ale u nich również i
inne dyski grzały się mocno, więc zależy to od chłodzenia akurat tej
części laptopa w której siedzi HDD.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl