Re: 2 czy 4 GB do laptopa?

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 22:55:13 MET DST

Mariusz Kruk pisze:
> epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Andrea
>
> Trzeba było się dokładniej uczyć.
> Zwłaszcza, że nad licencją jest jeszcze prawo autorskie, które explicite
> mówi, że do użytkowania dzieła potrzebujesz licencji. I nikt Ci nie musi
> niczego zabraniać. Wystarczy, że nie masz pozwolenia.

Zasada że co nie jest zabronione jest dozwolone jest zasadą ustawową,
ero wyższą od licencji. Czyli jeśli mi czegoś w licencji nie zabronisz
(i dodatkowo nie zabronią tego inne konkretne przepisy rangi ustawowej)
to znaczy że mogę to zrobić. Dodatkowo, jeśli ty mi coś w licencji
zabronisz, a ustawa mi na to zezwala, to twoje zabranianie ma niewielką
moc prawną.

Microsoft przykładowo usiłuje zabronić w swoich licencjach zrobienia
kopii zapasowej nośnika na moje potrzeby, o ile pamiętam. Ustawa
natomiast wprost mi na to zezwala, więc dana regulacja zawarta w
licencji nie ma mocy.

--
| Andrea | http://czerwona-linia.blogspot.com/ |
There is no such thing as overkill, there is