Re: ile prądu ciągnie komp ?

Autor: Marek Chwojnicki <marek_ch_at_tenbit.pl>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 14:48:28 MET DST

tomek napisał(a):

> strasznie dużo, a możesz mi powiedzieć o ile mniej by ciagnął
> podłączony non stop notebook w porównaniu do stacjonarki ?

Zależy jaki laptop, ale generalnie jednak znacząco mniej. Zostawiony
"samemu sobie", z wygaszonym ekranem i niezbyt mocno obciązonym prockiem
 nie powinien przekraczać 30W. W końcu jeśli dla takiego Centrino
zasilacz ma 65W (teraz coraz częsciej do mocniejszych C2D dodawane są
zasilacze 90W) i podczas normalnej pracy z włączonym ekranem ma jeszcze
zapas mocy żeby w 2 godziny naładować baterię od zera (tak miałem w
poprzednim HP nx7010 z Pentium M 1,5), to sam notebook do pracy musi
zużywac dużo mniej.

Jeśli jednak chodzi Ci właśnie o maszynkę do ssania z internetu nie
wnikam czego ;), to ja zamiast kupować do tego używanego laptopa
rozważyłbym coś takiego jak niedawno widziałem opisywane na pclabie -
router z miejscem na HDD, z linuksem, zarządzany przez sieć, ma klienta
bittorrent, ftp, www. COś takiego nie więcej niż 20W bierze podejrzewam.

Pozdrawiam,
Trolu