Re: PDA - kilka pytań.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 13:02:57 MET DST

** Atlantis <marekw1986@nospamwp.pl> wrote:

Trochę się poczepiam aby sprecyzować. :)

> LOL Jeśli to prowokacja, to nie jest śmieszna ani trochę. :P Jeśli pytasz
> poważnie - już tłumaczę. PC to nie tyle skrót od "Personal Computer" - gdyby
> tak było to można by pod to pociągnąć każdy sprzęt, z którego korzysta jedna
> osoba.

Czyli sprzęt, z którego korzystają dwie osoby to już nie jest pecet? :) A co z
np. riscowym serwerem IBM stojącym u mnie pod biurkiem - tylko ja z niego
korzystam, to pecet? :P

> To nazwa określająca pewną specyfikację sprzętu, której głównym wyznacznikiem
> jest procesor x86 i odpowiednia architektura. PDA posiadają inne procesory
> (ARM, XScale, kiedyś SH3 itp.) a więc nie są w żadnym stopniu kompatybilne z
> x86. Sam system operacyjny to nie jest "ten sam Windows" - to jest Windows
> Mobile (lub CE w starszych urządzeniach), ewentualnie jakieś wariacje na
> temat Linuksa czy Symbiana.

Zniknąłeś palm oesa.

(...)

> Nie odpalisz na PDA programiku (choćby najprostszego) pisanego pod PC.

To nie jest prawdą. Istnieją szanse, że odpalisz na PDA prosty programik
*pisany* pod PC, natomiast z takim *skompilowanym* na x86 to faktycznie możesz
mieć problem. Idę w zakład, że proste "Hallo world!" w C++ uruchomi się na
większości w ogóle istniejących maszyn i architektur.