Re: Hdd 250Gb Seagate S-ATA 16 7200.10

Autor: ten <m_at_m.org>
Data: Mon 13 Aug 2007 - 17:58:02 MET DST

Też mam problem z głosnym dyskiem seagate 200 GB. Jednak trochę szkoda
go wyrzucać bo to kosztuje. Postanowiłem po prostu miec dwa dyski
(faktycznie mam nawet trzy dyski). Dysk głośny używam tylko
sporadycznie. Mozna go wyłaczyć w razie potrzeby. Najprostsze są dwie
możliwości. Pierwsza to zamontowanie dysku jako zewnętrzny w obudowie
usb, która umożliwia wyłaczenie samego dysku. Druga to instalacja dysku
wewnątrz komputera jako stałego ale zaszyfrowanie całej powierzchni
dysku np bezpłatnym programem truecrypt, po czy ustawiasz w panelu
sterowania=>opcje zasilania wyłączanie dysku po bezczynności 3
minuty. Gdy tylko odłączysz dostęp do dysku w programie truecrypt,
przestaje iść na niego transmisja i wyłączy się on po 3 minutach. Nie
będzie słychać zarówno przesuwania się głowicy przez sektory jak i
obracania talerza, bo obroty talerza zostają wyłączone i dysku nie
będzie słychać. Acha, skasuj w narzędziach administracyjnych pokazywanie
litery dla zaszyfrowanego dysku bo inaczej system się będzie
niepotrzebnie pytał czy sformatować go.