Intel czy AMD - zmiana bebechów

Autor: Beer <beer_at_adres.pocztowy.pl>
Data: Mon 13 Aug 2007 - 09:11:59 MET DST

Witam

Właśnie zamierzam "uaktualnić" nieco swój hardware....
Obecnie mam Athlona 2500+ (Barton) posadzonego na płycie Gigabyte 7VT600-Rz
i do tego składany z trzech kości RAM, łącznie 1GB. Grafika to radeon 9550
128/128.
Nie jest to jakoś szczególnie poowoooolne, co nie zmienia faktu, że powodów
do radości też nie ma.
Do czego mi potrzebny komputer? Oczywiście musi śmigać jak złoto office
(2003) - ale to chyba żaden problem :-). Najważniejsze: dużo bawię się z
fotografiami, czyli Photoshop i obróbka RAWów (różnej maści programy do ich
"wywoływania": ACR, RawTherapy, RawShooter itp, itd...).
Również "video" ma znaczenie, choćby tworzenie prezentacji ze zdjęć do
formatu DVD. Kompresja i rekompresja materiału video.... Niemal w ogóle nie
grywam - a jeśli już, to pasjanse ;) Kompletnie proszę nie brać pod uwagę
wydajności sprzętu w grach...
I co poradzilibyście?
Chcę zanabyć elementy podane wyżej, czyli płytę, procesor, grafikę i pamięć.
O ile pamięć to pół biedy - bez problemu rozszerzę lub wymienię (wezmę chyba
1GB a po wypłacie :) - drugą taką kość) - tak podstawowy problem to
"platforma". Czy pchać się w droższego (chyba - jakoś tak mi się utarło
przed wielu laty i nawet tego nie sprawdzałem :) )Intela, czy jednak AMD?
Podpowiedzcie laikowi - nie siedzę obecnie zupełnie w temacie sprzętu i
dlatego Was proszę o pomoc.
Rozumiem, że obudowy są "unisex" ;) i przyjmą płyty zarówno pod intela jaki
amd?
Nie chciałbym wydać majątku na powyższą "wymianę". Czy jest szansa zmieścić
się w 1000zł?
BARDZO proszę o:
1. przede wszystkim uargumentowaną sugestię dot. wyboru samej "rodziny" -
AMD czy Intel?
2. wchodząc w szczegóły: może ktoś pokusi się o zaproponowanie konkretów?
Czyli: jaka płyta i do niej jaki procek, jaka karta grafiki?

Dzięki serdeczne z wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam