Re: Przejsciowka - ATA->SATA - nie dziala!

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 22:45:01 MET DST

JeRRy wrote:

> No... taniej raczje nie.
>
> 1HDD 200 - kupilem jakis rok temu.

I musiales ATA? ;-)

> 2HDD 250 na wiosne.

Jeeezzz i znowu ATA?

> Dyski wiec stosunkowo nowe, dobre i do dzis wystarczajace,
> (na gwarancji! ;) tyle ze na ATA.

To moze sprzedasz je i kupisz jeden szybszy, cichszy i mniej energozerny
SATA za 340zł? Nic nic tak glosno mysle ;-)

> Sprawa ma tez charakter ambicjonalny :)
> Co? Ja nie poukladam tego !?! ;)

Jak nie dasz rady z tymi, to kup przejsciowki Gigabyte takie z kablami na
stałem. Mam dwie i napewno dzialaja.

> A tak na marginesie, to IMO skandal i zenada, ze taka firma jak ASUS
> wypuszcza do sprzedazy mobo z jakas nedzna atrapa kontrolera ATA,

Mam taka plyte, sproboj zmienic w biosie ustawienia tego kontrolera
IDE-AHCI-RAID moze ktoras opcja odpali...

> ktora - tyle ze jest (a moze nie bedzie uzywane w dobie SATA?), ale
> do uzytku sie nie nadaje. Rozumiem, ze zarloby sie z jakas dziwna
> karta firmy krzak dorzucona do kompa przez usera. Jednak zeby
> kontroler nie gral z dzwiekowka zintegrowana na walsnej plycie, to
> jakies kpiny. Ech... ;(

U mnie hula OK, ale ja od 3 lat nie dotykam dyskow ATA nawet kijem ;-)

PS: a teraz jak podlaczyc przejsciowke:
Wystep z wtyczki ma byc skierowany ku górze, nie zapomnij o zasilaniu
przejsciowki, sprawdz kable SATA lubia sie luzowac. Dysk ustawiony na
master/single/cable select, na pewno nie slave. Daj linka do dokładnego
zdjecia tej przejsciowki.

--
pozdrawiam
      Mikolaj