Re: ATA na SATA - procedura

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 00:33:05 MET DST

On 10 Sie, 18:30, "JeRRy" <jerr...@gazeta.pl> wrote:

> Dokadnie dlatego. Znaczy wiesz...Nie do konca.
> Moje objawy masz kilkanascie postow nizej "
> Watek - "P5K - dzwiek zacina sie". Niestety nikt mi nie odpowiedzial.
>
> Chodzi o to, że skoro tak mocno obciaza to (to = trefny kontroler
> ATA na P5K) proca, to nawet jak wyprostuje sprawę zacianjacego
> sie dzwieku - nie zmieni to faktu, ze procek jest zbytecznie obciazany.
> Nie po to kupilem Quada, zeby mi jego wydajnosc zzeral kontroler :))).
> Przejaskrawiam oczywiscie, ale mysle ze wiesz, co chcialem powiedziec.
> [...]

Trzaski na ogol wynikaja z tego, ze karta czy kodek pracuja na
magistrali PCI i musza sie dzielic dostepem (czyli czasem) z innymi
urzadzeniami, ktore na niej pracuja (np. kontrolerem PATA). Krotki
czas dostepu (min.20-24 czasem przechodzi 16, ale jest zbyt krotki)
powoduje, ze urzadzenie czesciej (choc na krocej) uzyska dostep. Taki
sposob jest lepszy dla kart dzwiekowych. Zbyt dlugi czas oczekiwanie
powoduje trzaski przy duzej liczbie urzadzen. W biosie jest cos jak
PCI latency ustawione zwykle na 32, probujac zmiejszaj stoniowo co 4
do 24. Moze trzaski znikna, bo powody moga byc tez inne.