Re: Odczyt SMART SATA pod Windows

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 11 Aug 2007 - 22:22:18 MET DST

Gozdek pisze:

> Lool, dziwne, bo z mojego SATA odczytuje! Jeśli masz Windows XP SP2, to
> pościągaj najnowsze uaktualnienia, kiedyś tak miałem, że Everest ani
> żaden inny program nie mógł sie dostać do SMARTA. Zainstalowałem
> uaktualnienia z Microsoft Update potem klikasz niestandardowe i w
> zakładce składniki opcjonalne było cos takiego SIL3112 driver Update,
> zainstalowałem ta łatkę i od tej pory Everest i inne programy
> bezproblemowo odczytują dane ze SMARTa.

Łatka była. nic nie zmieniła. Instalowałem ja kiedyś na pewno.
Wracając do wątku sprzętowego.
Odczytałem juz smarta za pomocą UBCD (znalazłem jakaś czysta płytkę)
Temperatura dysku to 54*C.
Stanowczo za dużo. Dysk dodatkowo wpada w okropne wibracje, buczy.
Zaczeło coś w nim cichutko ćwierkać. SMART nie zgłaszał żadnych
uszkodzeń nic, tylko temperatura.