Re: raid 0 reinstalacja systemu

Autor: newsy z onetu <newsyzonetu_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 11 Aug 2007 - 13:39:02 MET DST

Bez testów - czysto subiektywne dane:

RAID0 2x 160G Seagate NCQ SATA -> system oraz programy uruchamiały się o
WIELE szybciej niż na pojedynczym dysku, z jakiś testów to PCMark 04
bodajże dawał wynik o ok 1tys wyższy niż przy jednym dysku (p4 northwood
2.6@3.5Ghz, 2x1024MB RAM). Wyraźnie zwalniało przy swapowaniu ->
widocznie jednak dostęp do dysków wolniejszy, ale jak miałem wtedy 2G
RAM nie sprawiało to problemów. Cała sytuacja jakieś 2 lata temu, więc
tylko z pamięci opisuję wrażenia. Kontroler SATA na Asus P4P800,
dodatkowy na jakiejś karcie PCI Sil3112 (wiem, ze to drugie rozwiązanie
do max 2 dysków, bo szyna PCI ogranicza pasmo i czyni dodawanie
kolejnych dysków bezsensownym).