Re: błąd w Core2Duo?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 16:42:25 MET DST

On 8 Sie, 12:53, "miko" <gmikolaj[nie_spamowac]@poczta.onet.pl> wrote:
> Witam
>
> Właśnie jestem na etapie wyboru procesora, na którym "zbuduję" swój nowy
> zestaw komputerowy.
> Obecnie bardziej skłaniam się ku Intelowi i jego Core 2 Duo. Jednak niedawno
> trafiłem na niepokojącego newsa, w którym czytamy że:
>
> "jak się okazuje w zasadzie wszystkie procesory Core 2 Duo dotknięte są
> zauważonym przez Dell'a problemem (w tym procesory mobilne, czterordzeniowe
> i Xeony na rdzeniu Woodcrest/Clovertown) z wyjątkiem pierwszej rewizji
> architektury Core - 32bitowego Yonah'a. Szczegóły problemu nie zostały
> [...]

Jesli wybierzesz AM2 na pewno bedziesz mogl za pol roku kupic procesor
AM2+, choc nie bedziesz mogl korzystac z HT 3 (przepustowoc 4 Gb)
obslugiwanej przez procesor, ale HT2 (2Gb), bo taka tylko obsluzy
plyta. Am2+ bedzie tez lepiej kontrolowal temperature przez lepszy
czujnik i sprzezenie z chlodzenim. Wszystko po to, zeby obejsc klopoty
z czterema rdzeniami (temperatura i przepustowosc), ktore maja
czterordzeniowce Intela. Procesory AM3 beda obslugiwac DDR3 i DDR2.
Czyli prawie (bo to jednak dosc odlegla przyszlosc) na pewno beda
zgodne wstecznie z AM2 i AM2+. A jakie procesory planuje na AM2+ i AM3
AMD to sobie poszukaj. Pisza nawet o osmiordzeniowych. To bardzo
ogolnie, ale ucieszylbym (serio) gdyby ktos napisal krotko co planuje
Intel. Bo nie wiem. Mysle, ze rozsadnie wybrac dobra plyte producenta,
ktory zapewnia w przyszlosci upgrade biosu, kupic duzo dobrej pamieci
DDR2 i przez nastepne cztery lata kupowac procesory jakie trzeba (a
bedzie z czego wybierac) i karty graficzne. Z kartami graficznymi za
jakies czas bedzie o tyle problem, ze wejdzie PCI-E 2.0 (tez zgodne z
obecnym, no ale szybsze).
Co do gdyban. Niektore plyty z am2+ beda mialy gniazda DDR2 i DDR3,
wiec bedzie mozna wykozystac controler DDR3 z prcesorow AM3, AM3 ma
byc nastepca nie tylko AM2, ale i socketow serwerowych (1207), byc
moze wiec da sie na am2 postawic owczesne procesory dla serwerow, a
rozwiazaniem serwerowym bedzie dwa (kilka?) gniazd wielordzeniowych
procesorow komunikujacych sie przez HT.
To nie sa jakies rewolucyjne zmniany - AMD troche ostatnio cieniuje, a
Intel po am2+ zapewne tez cos wymysli, ale z pewnoscia gniazdo 775
bedzie zaraz historia bez kontynuacji i zostana "tylko" te dzisiejsze
quady.