Re: Asus P5K + C2D E4400 + OCZ Platinum rev. 2 = wielka lipa?!

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 14:38:17 MET DST

Maciej Browarczyk wrote:
> Użytkownik Mikolaj Tutak napisał:
>
> [cut]

> Lipa to Twoje podkrecanie a nie sprzet :) Zapewnie nie wyrabiaja
> pamieci, ja mam Asusa P5B, E4300 i pamieci Patriot VALUE 1GB 800MHz
> DDR2 CL5. Zrobilem tak, obnizylem taktowanie pamieci do 667MHz,
> pozniej pocisnalem jakis tam stosunek FSB:taktowanie pamieci, zeby
> wyszlo ~800MHz na pamieciach. Poprobowalem wiele opcji i wyszlo mi na
> lajcie bez zwiekszania napiecia 3,0GHz, wiecej nie proboje, bo
> chlodzenie BOX.

Nie widze nic odkrywczego w Twojej procedurze O/C. To normalne aby pilnować
częstotliwości pamięci (nie podkrecam wiecej nic jednej rzeczy jednoczesnie,
dopiero po pomyslnych testach zmieniam kolejne ustawienia). Niestety moje
C2D E4400 nie rusza na 3GHz nawet po podniesieniu napiecia, chyba ze trzeba
cos jeszcze zmienic w BIOSie (np. proporce pomiedzy Vcore a Vfsb). Podobnie
pamieci OCZ mimo wielu pozytywnych opinii maja baaardzo mały margines
częstotliwosci O/C. Zreszta E4300 ktorym się bawie w pracy wlasnie na Asusie
P5B działa niestabilnie przy 3GHz (9x333MHz), ten domowy E4400 jest jeszcze
slabszy do O/C.

--
pozdrawiam
      Mikolaj