[ot] Modem+Router+WiFi + Neo

Autor: Marcin (news) <delphins_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 00:33:32 MET DST

Witam,

Wcześniej pytałem na pl.comp.sieci.bezprzewodowe, ale odzew był mizerny
a mi zależy na czasie i opinie z praktyki.

muszę wymienić swój modem/router na coś co będzie miało WiFi
- usługa Neostrada,
- dom "jednorodzinny",
   - miejsce postoju: pierwsze piętro
   - miejsce odbióru: pierwsze i drugie piętro, może czasem parter
- w tej chwili 3xPC po kablu i ew. do 2xNotebook WiFi
- niezawodność to bardzo istotna kwestia, ale powiedzmy, że jeżeli raz
na 2 miesiące będę musiał włączyć i wyłączyć z sieci to jeszcze bluzgać
nie będę, ale jeśli będzie się to łączyło z ponownym wpisywaniem
czegokolwiek to już będę..
- niestety cena to też istotna kwestia..

rozważam:
Pierwszy wybór:
- LINKSYS (WAG200G-EU)
   - ewentualnie: WAG54GS - jeśli SpeedBooster jest warty dopłaty (też
prosiłbym o info z praktyki)
- Pentagram Cerberus ADSL2 WiFi Plus
- D-Link DSL-G624T
Droższe:
- USRobotics USR819108 MAXg
- Asus WL-600G
- Edimax AR-7064SG+A

Chodzi mi po głowie jeszcze obawa przed słabym sygnałem na górze, więc
zastanawiam się nad ewentualną wymianą anteny, ale na razie teoretyzuję
i nie wiem czy w ogóle warto nad tym myśleć - czyli kwestia odkręcanej
anteny?

Jak tak spoglądam w przeszłość to ważne dla mnie są w kolejności:
1. niezawodność i zasięg w ramach domu
2. możliwość regulacji podziału pasma, lub automatyczne przydzielanie
niskiego priorytetu dla P2P - póki co rzadko używane.

Nie mają na razie dla mnie znaczenia jakieś odjechane możliwości
konfiguracji czy bezpieczeństwa itp, podejrzewam, że standardowe
oprogramowanie większości sprzętów będzie wystarczające.

Zatem co polecacie? (mogą być inne propozycje - 150-320pln)

Marcin