Re: dell i hasełko na dysk

Autor: Marcin Zawadzki <uvatr_at_tnmrgn.cy>
Data: Tue 07 Aug 2007 - 09:30:53 MET DST

radeon wrote:
> Witam.
>
> Znajomy ma laptopa firmy Dell, którego przywiózł z Niemiec. Poprzedni
> właściciel założył hasło na dysk - to przy uruchomieniu. (nie jest to
> hasło na BIOS) Oczywiście znajomy tego hasła nie zna :)
>
> Poczytałem trochę w necie i nadal nie wiem czym to hasło zdjąć,
> ewentualnie do kogo wysłać dysk aby to zrobił. Ile taka operacja
> kosztuje?
>
> pozdrawiam :)

czesc,
jeśli laptop nie był przedmiotem przestępstwa, a tego nie podejrzewam, to
powiedz koledze, żeby zadzwonił do Pomocy Technicznej Della w Polsce albo
Niemczech (gdzie wygodniej) - tam go poproszą, żeby przesłał do nich fax z
kilkoma informacjami, m.in. od kogo kupił tego laptopa, może dowód zakupu
oraz dane kontaktowe kolegi, a także tzw. hash code, który mu sie wyświetla
wraz z żądaniem wprowadzenia hasła
później oni do kolegi dzwonią, albo wysyłają maila z hasłem odblokowującym -
nie jest to oryginalne hasło, ale raczej uniwersalny klucz stworzony na
podstawie hash codu
nie powinno być problemu - dla Della to normalna sprawa, że laptopy
zmieniają właścicieli (jeśli tylko zdoła się jakoś udowodnić, że w sposób
uczciwy)
może się też okazać, że laptop wciąż na gwarancji - wtedy Dell nadal ją
honoruje (sprawdzone)

--
pozdrawiam
Marcin