Re: Jakie max temperatury

Autor: JeRRy <jerry3d_at_gazeta.pl>
Data: Mon 06 Aug 2007 - 09:42:25 MET DST

> Przy technologii krzemowej zalecenia są uniwersalne: zawsze
> mniej niż 100 stopni, bo powyżej zdecydowanie przyspiesza
> proces niszczenia struktury, a do stabilnej pracy zawsze
> mniej niż 70 stopni. Niektóre "wyżyłowane" modele mają
> jeszcze nieco węższy zakres (na przykład do 55 czy 60
> stopni).

Zakładam, że mówimy tylko o CPU - czy ogolnie
(mobo, gpu, itd.)?

Czytam na przyklad testy ASUSa 8800 GTS.

Podobnie jak i inne GTS niezle sie kreca, tyle za ta karta
"sama z siebie" jest dosc ciepla i chcialbym wiedziec,
jak ja zakrecic (zwykle szczyt OC ocenia sie po stabilnosci /
artefaktach :). Mi chodzi bardziej o kompromis.
OC vs Temp = bezpieczenstwo.
Niepokręcić - szkoda.
Spalic - tez nieciekawie :)

Podobne dylematy mam w temacie Q6600.

BTW. nie wiem dlaczego mozna wyczytac tyle niepochlebnych
opinii na temat temp Q6600 i boxowego wentylatora.

U mnie na Q6600 + box ma 46-48'C (bez stresu).
Wiem, nie jest to mało, ale moj "firmowy" C2D - e6300 ma
podobne odczyty (CoreTemp v0.95).

pozdr
JeRRy