Re: WiFi contra Bluetooth w domu

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Mon 06 Aug 2007 - 09:27:19 MET DST

Użytkownik "Paweł" <pjurewicz.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f95csg$m6e$1@inews.gazeta.pl...
> I mam trzy pytania:
> 1. jak wyglada w praktyce predkosc laczenia sie i wygoda korzystania takiej
> sieci opartej na BT a tej opartej na WiFi?

na BT osiągniesz jakieś 30 KB/s (na wifi jakieś 3,5 MB/s)

> 2. troche mnie znajomy nastraszyl, ze WiFi ma mocny sygnal i moge miec
> problemy ze snem (na raku mozgu konczac) - ktos mial jakies tego typu
> doswiadczenia (bole glowy itp.) z WiFi?

Chyba twój znajomy siedzi cały czas przy BT i pewnie ma rak mózgu, skoro plecie
takie głupoty. Router Wifi mam 2 m od głowy przez ponad rok i nie bolała mnie
głowa. Zresztą wifi nadają z mocą <100mW (u mnie 68mW). BT o zasięgu 100 m dają
w eter ok 100mW (czyli więcej niż router). Zresztą niestwierdzono szkodliwości
(a robiono badania) wifi dla ludzi. Na twoim miejscu postawiłbym linksys
wrt54gl, zaaplikował do niego tomato i będziesz mógł zmieniać moc wyjściową
sygnału.