Re: 3 Nagrywarki DVD do wyboru

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 23:30:25 MET DST

"pwil" Xns9983C1FCA9D0Fpwilatzpl@127.0.0.1

> Gratuluję. A teraz przeczytaj jeszcze raz to co zacytowałem, by się
> dowiedzieć jakie korzyści wynikają z tego co zacytowałeś.

Ależ ja te korzyści znam na pamięć -- przygotowałem się bardzo
starannie do swego ewentualnego starcia z ZETO. Gdy przed rokiem
stawałem w szranki z ZETO -- byłem pewny, że nie mam żadnych szans
na swoją wygraną, ale uznałem, że lepiej honorowo przegrać, niż
poddać się walkowerem, bez walki. W trakcie prowadzenia sporu
otrzymałem solidne (co najmniej solidne) wsparcie ze strony
Rzecznika Konsumenta i (wskazanej przezeń) Inspekcji Handlowej
i pozostał jedynie problem ewentualnych finansów na prowadzenie
długotrwałego sporu sądowego, w którym ZETO odrzucałby opinie
biegłych sądowych, nie stawiałby się na sprawach lub stawiał
bez stosownych upoważnień czy innych dokumentów. Choć nie miałem
pieniędzy na takie wyczerpujące rozprawy, postanowiłem przygotować
się starannie i w ostatniej chwili otrzymałem niespodziewaną pomoc
w postaci obietnicy dofinansowywania mnie do słusznego/uczciwego oporu.
(stawka nie była istotna, ale istotne było, abym ,,grał'' uczciwie)

Ku memu zdziwieniu następnego dnia, raniuteńko (dla mnie jakby w środku
nocy) ZETO zadzwonił do mnie i stwierdził, że poddał się. Nie mieli
żadnych szans, bo byłem dobrze przygotowany od każdej strony -- także
od finansowej, ale chyba o tym finansowym przygotowaniu nie wiedzieli. :)

No i po tamtej sprawie zostało mi to i owo w przysłowiowej głowie o nagrywaniu DVDR/RW.

I mogę spokojnie powiedzieć, że od strony użytkownika nie ma poważnych
różnic pomiędzy tymi formatami, a jeśli już są jakieś różnice -- to
raczej na korzyść minusa, choć mniejsza częstotliwość pofalowania
ścieżki prowadzącej (a i kogoś być może sam sposób modulowania)
może początkowo niepokoić. :)

> [...]

> Pre Pit) system used by DVD-R, which makes the ADIP system more accurate at
> higher speeds. In addition, DVD+R(W) has a more robust error management
> system than DVD-R(W), allowing for more accurate burning to media independent
> of the quality of the media. Additional session linking methods are more
> accurate with DVD+R(W) versus DVD-R(W), resulting in fewer damaged or
> unusable discs due to buffer under-run and multi-session disks with fewer
> PI/PO errors. [1]
>
> Like other "plus" media, it is possible to use bitsetting to increase the

Różnica pomiędzy R i RW polega na tym, że w R, pod wpływem światła lasera,
dochodzi do trwałych zmian barwnika, a w RW mamy podgrzewanie do temperatury,
przy której stosowna substancja staje się ani szkłem, ani kryształem (raczej
szkłem) i stosownym (gwałtownym lub ,,powolnym'') chłodzeniu, po którym albo
otrzymujemy kryształową substancję, albo amorficzną.

Więcej o nagrywaniu (w tym i o pozycjonowaniu) być może pisałem na grupach.

W każdy, razie solidność plusa w zestawieniu z minusem jest iluzoryczna,
choć niektóre nagrywarki mogą preferować właśnie plusa. Moim zdaniem nie
jest owa preferencja dyktowana względami technicznymi, ale politycznymi
 -- na minusie można bez trudu nagrywać filmy, które odtwarzają wszystkie
stacjonarne odtwarzacze, a na plusie niby też można nagrywać, ale już
z lekkimi oporami; kto nie potrafił nagrywać -- mógł mieć drobne problemy.

-=-

Spór z ZETO (a raczej jego przebieg i zakończenie) złamał opór kilku
moich przeciwników, skutkiem czego dziś już nie jestem aż taki biedny,
jaki byłem przed rokiem. ZETO pracował dla białostockiego sądu i jego
ustąpienie/przegranie dało dostatecznie wiele do myślenia moim adwersarzom. :)
Z oferowanej pomocy finansowej nie skorzystałem, albowiem nie było takiej potrzeby. :)

-=-

Moje wyniki z minusami i plusami nie wykazują przewagi plusa nad minusem.
Jak dotąd NEC nie popsuł żadnej płytki -- ani plus, ani minus. Toshibą
nagrywałem głównie minusy, dlatego trudno tu coś powiedzieć, ale być może
plusy nagrywała lepiej od minusów, o ile w ogóle można to jakoś policzyć
czy opisać. Na pewno dobrze nagrywała powolne (szybkość DVDx1 czy DVDx2.4)
DVD RW -- równie dobrze minus jak i plus.

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'