Re: WiFi contra Bluetooth w domu

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 22:51:05 MET DST

Paweł wrote:

> Doszedl mi w domu nowy komputer i chcialbym wszystkie komputery
> podlaczyc do sieci przez internet. Mieszkanie mam male (2 pokoje),
> internet mam 2Mbity ADSL.

To raczej jest OT, pytaj na pl.comp.sieci.bezprzewodowe

> I mam trzy pytania:
> 1. jak wyglada w praktyce predkosc laczenia sie i wygoda korzystania
> takiej sieci opartej na BT a tej opartej na WiFi?

Nie ma co porównywać, siec na WiFi pracujaca jako sieć komputerowa wygrywa z
BT w kazdej kategorii.

> 2. troche mnie znajomy nastraszyl, ze WiFi ma mocny sygnal i moge miec
> problemy ze snem (na raku mozgu konczac) - ktos mial jakies tego typu
> doswiadczenia (bole glowy itp.) z WiFi?

No to głupoty gada bo WiFi ma <100mW ERIP. Co nie znaczy ze zdrowiej jest
tego nie puszczac przez mózg 24/7.

> 3. jesli bym sie zdecydowal na Bluetootha to co polecacie? (nie mam
> pojecia gdzie kupic AP na bluetoothie).

Polecam ci siec na kablu zwlaszcza ze masz tylko dwa pokoje - szybko, tanio,
stablinie, bez dziwnych problemów. WiFi wygrywa tylko bezprzewodowoscią,
pozostale kategorie wygrywa w cuglach ethernet.

--
pozdrawiam
      Mikolaj