Re: brak stabilnosci przy OC

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 22:51:43 MET DST

Mikolaj Tutak pisze:
> [...]
Kiepski pomysł na tej płycie to nie procesor a czipset będzie się przy
takim fsb przegrzewał...

> Jestes pewny ze ta plyta z tym chipsetem dziala stabilnie na 350MHz?
> Trzeba bylo kupic cos na P35 gdzie masz gwarancje stabilnosci płyty do
> FSB 333MHz (efektywnie 1333), i965 tylko do 266MHz (efektywnie 1066).
Czipset spokojnie idzie na 333 i wyżej, tylko że te płyty gigabyte lubią
"okrągłe" częstotliwości. Np moja 956-DS4 idzie bez problemu na 300,
333, na 335 już nie wstaje, podobnie aż do 350. A na 366 IDZIE !
(procesor E4400). Tyle że wtedy mam problemu już z zasilaniem i
temperaturą - przy dłuższym stresie (>1-2h) traci stabilność.

> Skoro tak to szkoda ze nie zamówiłem E4300 posiadającego niższy
> mnoznik... skusiła mnie cena wyższa tylko parte złotych...
> puscic go na 3.33GHz (FSB 333MHz) bez zmiany napiecia ;-)
> Tu mi sie nasówa pytanie co się dzieje po włączeniu Intel Speed Step i
> wymuszeniu wyzszego niz normalne napiecia CPU? Napiecie bedzie stałe
> niezaleznie od czestotliwości czy bedzie się zmiejszało
Mając "mocniejszy" procesor zawsze możesz zrobić z niego słabszy -
ustawiając w biosie mnożnik mniejszy niż nominalny. Wtedy wystartuje z
ustawionym (np 6x333) a później w systemie sobie ustawisz taką
częstotliwość jak chcesz. Polecam RMclock pod windows, wraz ze zmianami
mnożnika (ręcznie lub automat) zmienia proporcjonalnie (lub wg wpisanych
wartości) zasilanie procesora.