Re: brak stabilnosci przy OC

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 21:01:55 MET DST

pwil wrote:
> Mikolaj Tutak nastukał(a):

> 333MHz FSB to było problemem ale na 945P, a na 965P 400MHz i więcej
> powinno pójść, ewentualnie trzeba lekko podnieść napięcia na płycie.

Chodziło mi o fakt iż chipset P965 oficjalnie nie wspomaga FSB 333MHz. Asus
którego podrecałem mial mozliwość ustwaienia do 550 albo 650MHz dokładnie
nie pamietam ;-)

> Podnosiłeś napięcie na procesorze? Możesz spróbować pobawić się
> napięciami na płycie (MCH, FSB itp.)

Chipsety były na tyle gorace iz to nie wchodziło w rachubę przed poprawiniem
wentylacji w obudowie. Potrzebuje zamówić wentylator 12cm + tuba wymuszajaca
wyciaganie powietrza z nad CPU + pasywny ATI X1650 + chipsety. Na razie jest
zbyt cieplo w obudowie na extreme overclocking ;-)

> E4400 powinien się podobnie kręcić jak E4300. To bardziej kwestia
> egzemplarza, niż modelu. Musiałbyś mieć sporo szczęścia, a
> podejrzewam, że dopiero przy 1.4V by na tyle poszedł zupełnie
> stabilnie...

Skoro tak to szkoda ze nie zamówiłem E4300 posiadającego niższy mnoznik...
skusiła mnie cena wyższa tylko parte złotych... fajnie byloby puscic go na
3.33GHz (FSB 333MHz) bez zmiany napiecia ;-)
Tu mi sie nasówa pytanie co się dzieje po włączeniu Intel Speed Step i
wymuszeniu wyzszego niz normalne napiecia CPU? Napiecie bedzie stałe
niezaleznie od czestotliwości czy bedzie się zmiejszało proporcjonalnie?!
Szkoda ze nie ma ustawienia typu "nominalne + 0.1V"...

--
pozdrawiam
      Mikolaj