Re: 2 dyski w jednym sprzęcie - jak je ze sobą pogodzić ?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 01:24:05 MET DST

"cOOba" napisał:

> Drugą taśmę (dawno temu oznaczyłem ją jako 'kieszeń' gdyż podłączałem
> przy jej pomcy kiedyś dysk SEAGATE ST3630A i był bezproblemu widziany
> z dwoma nagrywarkami) podłączyłem do tego SAMSUNGA wsadzonego w
> kieszeń, a te taśmy, które (przynajmniej jedna z nich podłączona teraz -
dzięki
> niej jedna z nagrywarek zostaje rozpoznana) mi zostały próbowałem resztę
> połączyć 'na pałę' do nagrywarek.

Z tych zdań wielokrotnie złożonych ciężko wymiarkować, co do czego
podłączałeś i w jakiej sytuacji dysk systemowy nie działa, więc może po
kolei:
1. System nadal jest na Barracudzie?
2. Winda XP ma SP2?
3. Ta druga taśma też jest osiemdziesięciożyłowa?
IMHO workaround powinien być taki (przy założeniu, że dysk niesystemowy ma
być w kieszeni na kanale Secondary):
1. Wypinasz wszystko.
2. Zworkujesz dysk systemowy jako Master, jedną z nagrywarek jako Slave.
3. Podpinasz obydwa urządzenia do jednej taśmy [*] i do kanału Primary.
4. Sprawdzasz kolejność bootowania w BIOS-ie, odpalasz system, ew. sadzasz
SP2.
5. Zworkujesz drugi dysk jako Master lub Single.
6. Podpinasz do drugiej taśmy i do kanału Secondary.
7. Odpalasz system, sprawdzasz czy drugi dysk jest widoczny i w pełnej
pojemności,
7a. Ewentualnie zakładasz na nim partycję i formatujesz.
8. Przezworkowujesz ten drugi dysk jako Slave, drugą z nagrywarek jako
Master.
9. Podpinasz obydwa te urządzenia do drugiej taśmy (osiemdziesięciożyłowej!)
i do kanału Secondary.
10. I już.
Daj znać, na którym punkcie powyższej litanii utknąłeś.

[*] - podłączającz urządzenia dbaj o to, aby napęd Slave był podpięty do
środkowego złącza taśmy, a Master do końcowego.

JoteR