Re: Internet mobilny w laptopie

Autor: motaboy <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Aug 2007 - 20:56:46 MET DST

Dnia Thu, 2 Aug 2007 12:39:39 +0200, goto napisał(a):

> 1. Bluetooth i Internet przez komórkę?

Działa świetnie. :) Szczególnie fajne rozwiązanie, kiedy laptop ma
wbudowany bluetooth.

> 2. Modem PCMCIA.?

Ja preferują właśnie to. A to dlatego właśnie, że trudno znaleźć sensowny
telefon z EDGE i 3G. Ja myślałem trochę o Motoroli V3xx z HSDPA.
Praktycznie jedyny sensowny telefon w sensownej cenie z EDGE i HSDPA.

> sobie model z 3G (M600i) (będę używał tylko w obrębie zasięgu 3G), ale
> zastanawiam się jak to jest na prawdę z prędkością transmisji i baterią w
> takim telefonie....

EDGE w ciągu dnia jest do niczego. Na UMTS w miarę wygodnie przegląda się
www. Praktycznie można to porównywać z kablem. Podobnie HSDPA. Zasadniczo
tylko UMTS/HSDPA jest pewnego rodzaju namiastką internetu bliską ideałowi.
Reszta to katorga. Pingi na EDGE ca. 600ms, na UMTS ca. 300 ms, na HSDPA
ca. 150-200 ms.

--
Piotr Wydymus
Bielsko-Biała